معرفی نرم افزار گرافیکی

معرفی نرم افزار های مفید در امور طراحی گرافیکی

معرفی نرم افزار گرافیکی

معرفی نرم افزار های مفید در امور طراحی گرافیکی

در این وبلاگ قصد دارم نمونه ای از نرم افزار های مفید و در امور گرافیکی و طراحی را معرفی کنم و در صورت امکان لینک دانلود آنها را برای شما قرار دهم

معرفی نرم افزار گرافیکی Adobe Illustrator

شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۰۶ ب.ظ

معرفی نرم افزار گرافیکی Adobe Illustrator

نرم افزار ویرایش تصویر


Adobe Illustrator


نرم افزار ایلوستریتور یا با نام انگلیسی ( illustrator ) نام یکی دیگر از محصولات کمپانی ادوبی طراح برنامه معروف و پر کاربرد فتوشاپ است که هم هنرمندان نقاش و هم طراحان گرافیک برای ساخت تصاویر وکتور یا برداری از آن استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار برای اولین بار در تاریخ 19 مارس سال 1987 برای سیستم‌عامل مکین تاش ساخته شد و پس‌ازآن در سال 1989 برای ویندوز نیز ارائه شد. کمپانی ادوبی سالانه ویژگی‌ها و امکانات جدیدی را به این برنامه اضافه می‌کند و تحت لایسنس قانونی مختلف برای فروش قرار می‌دهد. تا سال 2012 این محصول نیز مانند سایر محصولات این کمپانی با نام CS در ابتدای آن منتشر می‌شد و پس‌ازآن تحت نام CC به بازار عرضه شد.

کاربرد نرم‌افزار ایلوستریتور (Illustrator) و قابلیت‌های آن برای استفاده کننده:

ایلوستریتور نرم‌افزار موردعلاقه طراحان گرافیکی برای طراحی حرفه‌ای انواع فونت، لوگو، اینفوگرافیک، نمودار، دیاگرام، کاراکتر تبلیغاتی و چند مورد دیگر است و اساساً چون کارکردن با آن سخت‌تر از نرم‌افزار فتوشاپ هست افراد کمتری با آن آشنایی کامل دارند. اما همان‌طور که گفته شد طراحان گرافیک حرفه‌ای به‌طور کامل با این نرم‌افزار آشنایی دارند و با استفاده از این برنامه یا استفاده ترکیبی از ایلوستریتور و فتوشاپ می‌توانند آثار تأثیرگذار و حرفه‌ای را خلق و ویرایش نمایند.


محیط نرم‌افزار ایلستریتور (Illustrator) همانند سایر برنامه های کمپانی ادوبی می باشد و اگر شما کار با یکی از این برنامه ها مانند فتوشاپ را بلد باشید قطعا کار با این برنامه برای شما سخت نخواهد بود و خیلی سریع با محیط آن آشنا خواهید شد .


ایلستریتور


فرمت‌های مهمی که نرم‌افزار ایلاستریتور Adobe Illustrator از آن‌ها پشتیبانی می‌کند  عبارت‌اند از EPS، Ai، SVG و PDF.

یکی از قابلیت‌های جالب و مورد توجه نرم‌افزار ایلوستریتور Adobe Illustrator قابلیت ساخت تصاویر متحرک باکیفیت همچون لوگو لودینگ اسنپ  می‌باشد.

از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار برای طراحان وب‌سایت می‌توان به قابلیت ساخت فایل‌های (اس وی جی) یا svg اشاره کرد، این فایل‌ها به دلیل حجم بسیار پایین در کنار کیفیت بسیار بالا و مقیاس‌ پذیری فوق‌العاده در روش های جدید طراحی سایت بسیار قابل‌توجه قرار گرفته‌اند. زیرا دیگر نیاز نیست برای داشتن یک اِلمان باکیفیت یا بزرگ در سایت یک تصویر بزرگ‌تر در طراحی سایت قرار دهید و با استفاده از این تصاویر یک هر عکسی را که می‌توانید در هر ابعادی که بخواهید داشته باشید.


همچنین با استفاده از نرم‌افزار ایلاستریتور  illustrator شما می‌توانید تصاویر سه‌بعدی خیره‌ کننده‌ای خلق کنید و از دنیای 2 بعدی طول و عرض خارج شوید.


علاوه بر موارد فوق برای طراحی تایپوگرافی های جذاب و خلاقانه نیز ابزار بسیار مناسبی می‌باشد.


نرم افزار illustartor


از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار ایلوستریتور می‌توان به مواردی از جمله موارد زیر اشاره کرد :

تبدیل عکس به وکتور یا بردار

طراحی تصویر در ابعاد بسیار بزرگ برای چاپ

دسترسی کامل به رنگ‌های ویژه چاپ و مدیریت رنگ‌ها

خلق المان‌های به شدت تکرارپذیر و به ساده‌ترین شکل ممکن

لی اوت بندی بسیار ساده  اما حرفه‌ای

امکان نقاشی دیجیتال به صورت حرفه ای

و قابلیت‌های مناسب برای ادیت تصور

قیمت نرم‌افزار ایلوستریتور بصورت بین‌المللی برای استفاده یک‌ ساله دویست و هشتادو پنج یورو هست.


امیداورم از این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی