معرفی نرم افزار گرافیکی

معرفی نرم افزار های مفید در امور طراحی گرافیکی

معرفی نرم افزار گرافیکی

معرفی نرم افزار های مفید در امور طراحی گرافیکی

در این وبلاگ قصد دارم نمونه ای از نرم افزار های مفید و در امور گرافیکی و طراحی را معرفی کنم و در صورت امکان لینک دانلود آنها را برای شما قرار دهم

معرفی نرم افزار ادوبی ایندیزاین Adobe InDesign

سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۰۳:۰۷ ب.ظ

معرفی نرم افزار ادوبی ایندیزاین  Adobe InDesign


نرم افزار گرافیکی ادوبی ایندیزاین  Adobe InDesign 




ادوبی ایندیزاین یا Adobe InDesign یک نرم افزار نشر رومیزی ساخت شرکت Adobe است. از این برنامه می توان برای طراحی پوستر، آگهی، بروشور، مجله، روزنامه، پایان نامه، کتاب و کتاب الکترونیک استفاده کرد.


معرفی نرم افزار ادوبی ایندیزاین Adobe InDesign

ادوبی ایندیزاین یا Adobe InDesign یک نرم افزار نشر رومیزی ساخت شرکت Adobe است. از این برنامه می توان برای طراحی پوستر، آگهی، بروشور، مجله، روزنامه، پایان نامه، کتاب و کتاب الکترونیک استفاده کرد.ادوبی ایندیزاین همچنین می تواند محتوایی که با تبلت های مرتبط با Adobe Digital Publishing Suit متناسب است را انتشار دهد. طراحان گرافیکی و تولیدکنندگان از عمده ترین کاربران این نرم افزار هستند که با آن به طراحی و طرح بندی، انتشار و چاپ می پردازند.ادوبی ایندیزاین همچنین از فرمت های EPUB و SWF که برای طراحی e-Book، مجله های دیجیتالی و محتوای مناسب با تبلت ها استفاده می شوند، پشتیبانی می کند. علاوه بر این، این نرم افزار از XML، Style Sheet و Coding Markup پشتیبانی کرده و بنابراین می توان از آن برای تهیه محتوای متنی تگ شده مناسب برای فرمت های آنلاین استفاده کرد. واژه پرداز Adobe InCopy هم از موتور قالب سازی InDesign بهره می گیرد.

تاریخچه اولیه نرم افزار InDesign ایندیزاین

InDesign، جانشین PageMaker می باشد که در اواخر ۱۹۹۴ میلادی توسط ادوبی خریداری شد. PageMaker در سال ۱۹۹۸ میلادی تقریبا کل بازار حرفه ای خود را به QuarkXPress 3.3، منتشر شده در سال ۱۹۹۲ و ۴.۰ منتشر شده در سال ۱۹۹۶میلادی ، باخت. Quark اعلام کرد که قصد خریدن شرکت Adobe را دارد تا از ایجاد مشکلات ناشی از عدم اعتماد در شرکت ترکیبی PageMaker جلوگیری شود.

Adobe این پیشنهاد را رد کرده و به کار بر روی نرم افزار جدید خود ادامه داد. یعنی پروژه ای که توسط Aldus آغاز و با عنوان Shuksan نامگذاری شده بود. بعدا این عنوان به K2 تغییر یافته و با عنوان InDesign 1.0 در سال ۲۰۰۰ میلادی منتشر شد.
در سال ۲۰۰۲ میلادی ، ایندیزاین تبدیل به اولین نرم افزار نشر رومیزی برای Max OS-X شد. در نسخه سه این نرم افزار، ترکیب شدن با نرم افزارهای Photoshop و Illustrator و Acrobat در قالب Creative Suit باعث تقویت این نرم افزار گردید.

در InDesign  می توان اسناد را به صورت Portable Document Format یا همان PDF خروجی گرفت.ادوبی ایندیزاین اولین نرم افزار DTP هست که از Unicode برای پردازش متن، فونت های Open Type و امکانات پیشرفته ای مثل Layeout Style و OpticalMargin Alignment و Cross Platform Scripting با استفاده از Java Script، پشتیبانی می کند.

در نسخه های بعدی این نرم افزار، فرمت های جدیدی معرفی شد. برای پشتبیانی از ویژگی های جدید به خصوص تایپوگرافیک  ارائه شده در InDesign CS، هم برنامه و هم فرمت سند، با ورژن های پیشین سازگاری نداشتند. به جای آن در نسخه InDesign CS2، از فرمت INX، فرمت XMl که مبتی بر XML است استفاده شده است. نسخه های CS این نرم افزار در آوریل ۲۰۰۵ آپدیت شده که قابلیت خواندن فایل های CS2 با فرمت inx را دارا هست. فرمت InDesign Interchange از نسخه های قبل از InDesign CS پشتبیانی نمی کند. شرکت Adobe، همراه با انتشار InDesign CS5، فرمت IDML یا InDesign Markup Language را جاگزین INX کرد.

InDesign (ایندیزاین) و Leopard (لئوپارد): 

CS3 در ابتدا مشکل سازگاری زیادی بالئوپارد داشت. طوری که Adobe اعلام کرد که احتمال دارد که پنجره InDesign CS3 هنگام استفاده از دستورهای Place, Save, Save As, Export، بااستفاده از پنجره های OS یا Adobe به طور غیر منتظره ای بسته شود. متاسفانه هیچ راه حلی برای این مشکلات وجود ندارد :. کمپانی Apple در آپدیت OS X 10.5.4 این مشکل را برطرف کرد.


نسخه Server سرور:
در اکتبر ۲۰۰۵ میلادی ، شرکت ادوبی Adobe نسخه InDesign Server Cs2، نسخه تغییر یافته InDesign بدون رابط کاربری را برای پلتفرم های سرور ویندوز و مکینتاش منتشر کرد. در این نسخه قابلیت ویرایش وجود ندارد. در مارس ۲۰۰۷، شرکت Adobe به صورت رسمی اعلام کرد که Adobe InDesign CS3 Server جز مجموعه Adobe InDesign است.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی