معرفی نرم افزار گرافیکی

معرفی نرم افزار های مفید در امور طراحی گرافیکی

معرفی نرم افزار گرافیکی

معرفی نرم افزار های مفید در امور طراحی گرافیکی

در این وبلاگ قصد دارم نمونه ای از نرم افزار های مفید و در امور گرافیکی و طراحی را معرفی کنم و در صورت امکان لینک دانلود آنها را برای شما قرار دهم

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

امروز قصد دارم فیلم بسیار زیبا و اکشن Hellboy 2019 (پسر جهنمی) را معرفی کنم. در ادامه یک سایت خوب برای دانلود زیرنویس فارسی این فیلم معرفی خواهم کرد.

 

معرفی فیلم اکشن Hellboy 2019

فیلم سینمایی Hellboy 2019 یکی از جدیدترین فیلم های اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک کمپانی لاینزگیت (Lionsgate) است. این فیلم توسط نیل مارشال کارگردانی شده استمارشال پیش از این فیلم های چون Dog Soldiers (سربازهای سگی)، فیلم The Descent (نزول) و فیلم Doomsday (روز قیامت) را کارگردانی کرده است. این فیلم مدتی پیش اکران شد که باید گفت به گونه ای در فروش شکست خورد و نتوانست فروش مناسبی داشته باشد.

این فیلم در سینما ها فروش خوبی نداشت، حال کیفیت مناسب فیلم منتشر شده تا شاید به صورت فروش نسخه های فیزیکی بتواند فروش در سینماها را جبران کند. به تازگی نیز زیرنویس فیلم منتشر شده است. در این فیلم، شخصیت هل بوی (با بازی دیوید هاربر) به کشور انگلستان می‌آید و در آنجا متوجه می‌شود که نیمو یا همان ملکه خونین (با بازی میلا یوویچ) که یک جادوگر قدیمی و باستانی محسوب می‌شود، حالا دوباره به زندگی بازگشته و به دنبال این است تا خیانتی را که در گذشته به او شده بود، تلافی کند. در همین حین، هل بوی ناگهان خود را در میان مبارزه‌ای بین موجودات ماوراءطبیعی و همچنین انسان‌ها می‌بیند. به این ترتیب او مجبور است که راه خود را تغییر دهد و نیمو را متوقف کند؛ البته بدون اینکه سرنوشت حقیقی خود یعنی همان پایان دنیا را به وجود بیاورد.

دیوید هاربر در نقش پسر جهنمی، میلا یوویچ در نقش ملکه خونین، ایان مکشین در نقش پروفسور بروم، دنیل دای کیم در نقش بن دیمیو، ساشا لین در نقش آلیس موناهن، توماس هیدن چرچ در نقش لابستر جانسون، پنلوپه میچل در نقش جادوگر اعظم گانید، سوفی اوکوندو در نقش لیدی هیتون، الیستر پیتری در نقش لرد آدام گلارن و برایان گلیسون در نقش مرلین، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Hellboy حضور دارند.

 

دانلود زیرنویس فیلم Hellboy 2019

به تازگی کیفیت های خوب فیلم Hellboy 2019 منتشر شده است که شما میتوانید آنها را دانلود کنید. اما در اینجا لازم است بگوییم که زیرنویس های این فیلم را می توانید به راحتی از وب سایت بلکس ساب دانلود کنید. در این وبسایت چندین زیرنویس از این فیلم منتشر شده که همه آن ها از کیفیت بالایی در ترجمه برخوردارند. در وب سایت بلکس ساب شما بجز زیرنویس فیلم شاهد آرشیو بزرگی از زیرنویس سریال هستید.

 


  • مینا صالحی

فتوشاپ، قدرتمندترین نرم افزارِ ویرایشِ عکس در دنیا است کار کردن با فتوشاپ بسیار بسیار ساده است و شما با خواندنِ مطالبِ این کتاب و چند بار تمرین کردن به راحتی می¬توانید به تمامِ امکاناتِ موجود در فتوشاپ، مسلط شوید اما برای شروع، ابتدا می¬بایست با محیطِ فتوشاپ، باز کردنِ یک تصویر در فتوشاپ و سپس ذخیره کردنِ آن تصویر، آشنا شوید اگر برای اولین بار، فتوشاپ را باز می کنید آنگاه با محیطی شبیه به تصویرِ زیر مواجه می شوید همان طورکه مشاهده می¬کنید محیطِ 

نرم افزارِ فتوشاپ از پنج قسمتِ اصلی تشکیل شده است.


این پنج قسمت عبارتند از: 


نوار منوها: 

شما از طریقِ این نوار منوها می¬توانید به دریایی از امکانات¬، دسترسی داشته باشید که البته درباره هر کدام از این منوها در جای مناسبش توضیح خواهم داد .


جعبه ابزارها: 

ابزارهای فتوشاپ در داخلِ این جعبه قرار گرفته اند و اگر بر روی یکی از این ابزارها کلیک کنید آنگاه آن ابزار، انتخاب می شود و شما به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.


نوار گزینه ها: 

فتوشاپ برای هر ابزاری که شما انتخاب می کنید یک سری گزینه های تکمیلی نیز ارائه می کند که این گزینه ها در نوار گزینه های آن ابزار که در زیرِ نوار منوها وجود دارد ظاهر می شوند .


پنل ها : 

پنل ها نیز گزینه هایی را برای کار بر روی تصویر ارائه می کنند که البته فعلا نمی توان درباره آن ها توضیحی ارائه کرد زیرا اول از همه شما می بایست اندکی با فتوشاپ آشنا شوید ولی حتما درباره هر کدام از این پنل ها در جای مناسبش ، توضیح خواهم داد .


محیطِ اصلی : 

اینجا جایی است که شما بر روی تصاویرتان کار می کنید در واقع اگر یک تصویر را واردِ فتوشاپ کنید آنگاه آن تصویر در محیطِ اصلی به شما نشان داده می شود .

  • مینا صالحی

تاریخچه ی فوتوشاپ:

در حقیقت زادگاه فتوشاپ ایالت میشیگان آمریکا بوده است، گلن نول یک استاد دانشگاه علاقمند به عکاسی بود که در خانه خود یک تاریکخانه شخصی داشت. رایانه‌های شخصی در آن زمان تازه اختراع شده بودند و گلن بسیار این اختراع را دوست داشت. فرزندان گلن نول نیز همچون پدرشان ذهن خلاقی داشتند و با در اختیار داشتن رایانه شخصی و یک تاریکخانه توانستند آینده روشنی برای خود خلق نمایند.


توماس یکی از فرزندان گلن که علاقه فراوانی به عکاسی و ویرایش تصاویر داشت گفته است: «در دوران دبیرستان، عکاسی یکی از سرگرمی‌های من بود. من چاپ عکس‌های سیاه و سفید و رنگی و همین‌طور بازی با کنتراست و متعادل کردن رنگ‌ها را در تاریکخانه شخصی پدرم آموختم». جان برادر دیگر توماس بود که بیشتر به رایانه مشغول بود و به وسیله دستگاه Apple II plus که پدرشان خریداری نموده بود با سیستم عامل مکینتاش برنامه‌نویسی می‌کرد.


توماس نیز علاوه بر عکاسی، برنامه‌نویسی را دنبال می‌کرد. او یک Apple Macintosh Plus خرید تا به وسیله آن عکسهای پایان‌نامه دانشگاهی خود را ویرایش کند. اما اپل مکینتاش پلاس قادر نبود سطوح خاکستری تصاویر او را نمایش دهد. توماس با توجه به نیاز فراوانی که داشت، دست به کار شده و چند برنامه نوشت که این کار را برایش عملی کنند.


جان برادر توماس با دیدن برنامه‌های برادرش بسیار هیجان زده شد و به وی پیشنهاد داد تا این برنامه‌ها را یکپارچه کرده و گسترش دهند. توماس مجموعه نرم‌افزارهایش را بعنوان Display نامگذاری نمود. جان نیز چند ایده برای ذخیره‌سازی عکس در فرمت‌های گوناگون و تاریک و روشن کردن تصاویر به توماس ارائه نمود و آنها طی مدت چند ماه این ایده‌ها را برنامه‌نویسی کردند.


آنها در سال ۱۹۸۸ نرم‌افزاری تحت عنوان Image Pro را خلق کردند. پس از کامل شدن نرم‌افزار، جان پیشنهاد تجاری سازی آن را با توماس مطرح نمود. جان در آن موقع مشغول بازاریابی در شرکت «سیلیکون ولی» بود. خیلی از شرکت‌ها شیفته برنامه آنها شدند، اما شرکت بارنی اسکن از سایرین مشتاق تر بود. در نهایت جان و توماس با شرکت بارنی اسکن قرارداد بستند تا این نرم‌افزار را با نام فتوشاپ در کنار اسکنرهای این شرکت به فروش رسانند. در سال ۱۹۸۸ جان یک پیش نمایش از برنامه را در شرکت ادوبی به نمایش گذاشت و این اقدام آغازی برای ارائه فتوشاپ توسط ادوبی شد.


نرم‌افزار ادوبی فوتوشاپ که در فوریه ۱۹۹۰ میلادی روانه بازار شده بود توسط توماس نول ابداع شده بود.

  • مینا صالحی

باز کردنِ یک تصویر در داخلِ فتوشاپ: 

ابتدا به سراغِ نوار منوهای فتوشاپ بروید و بر روی منوی File کلیک کنید این عمل باعثِ باز شدنِ یک منو می شود حالا اگر در داخلِ این منو بر روی گزینه Open کلیک کنید آنگاه پنجره ای با نامِ Open ظاهر می شود خب حالا شما ، تصویرِ موردِ نظرِ خود را می توانید در داخلِ این پنجره پیدا کنید و سپس بر روی آن تصویر ، کلیک کنید تا انتخاب شود و نهایتا از پایینِ پنجره Open بر روی دکمه Open کلیک کنید . خب تمام شد حالا تصویرِ موردِ نظرِ شما ، واردِ فتوشاپ شده است .

  • مینا صالحی

ذخیره کردنِ یک تصویر : 

شما بعد از اینکه تصویرِ خود را ویرایش کردید ، می بایست آن تصویرِ ویرایش شده را ذخیره کنید تا حاصلِ زحماتِ شما از بین نرود . اما دو روش برای ذخیره کردنِ تصویر وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شوید .


Save : 

اگر از منوی File بر روی گزینه Save کلیک کنید آنگاه تمامِ تغییراتی که شما بر روی تصویر ایجاد کرده اید بر روی تصویرِ اصلی که در کامپیوترِ شما وجود دارد ، ذخیره می شود .


Save As : 

اگر از منوی File بر روی گزینه Save As کلیک کنید آنگاه پنجره ای با نامِ Save As باز می شود که شما توسطِ این پنجره می توانید تصویرِ ویرایش شده را در جای دیگری ذخیره کنید کافیست ابتدا فرمتی که شما می خواهید تصویرتان با آن فرمت ذخیره شود را از کادرِ روبروی عنوانِ Save as type که در پایینِ این پنجره وجود دارد ، انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Save کلیک کنید تا تصویرِ ویرایش شده در جایی که شما مشخص کرده اید ذخیره شود این روش در زمانی مفید واقع می شود که شما می خواهید اصلِ تصویرِ خود را به صورتِ دست نخورده نگه دارید .

  • مینا صالحی