معرفی نرم افزار گرافیکی

معرفی نرم افزار های مفید در امور طراحی گرافیکی

معرفی نرم افزار گرافیکی

معرفی نرم افزار های مفید در امور طراحی گرافیکی

در این وبلاگ قصد دارم نمونه ای از نرم افزار های مفید و در امور گرافیکی و طراحی را معرفی کنم و در صورت امکان لینک دانلود آنها را برای شما قرار دهم

معرفی بهترین نرم افزارهای گرافیکی ( قسمت دوم )

چهارشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۳۴ ب.ظ

در مطلب قبل دو نمونه از بهترین برنامه های طراحی گرافیکی را معرفی کردیم اینک به دامه مطلب میپردازیم،فرض کنید می‌خواهید عکسی را ویرایش کنید، از کدام یک از برنامه های گرافیکی استفاده می‌کنید؟ حال اگر بخواهید بروشور، لوگو و یا طراحی وب سایتی را انجام دهید چطور؟ و آیا تاکنون پیش آمده که بخواهید افکت‌های مختلف روی تصاویر خود ایجاد کنید؟ در این موقع چه می‌کنید؟ جواب همه این سوالات آشنایی با نرم افزار های گرافیکی است. شاید سوال بعدی شما این باشد که کدام یک از نرم افزار های طراحی را برگزینیم؟ آیا برای هرکدام از موارد بیان شده بالا، نرم افزار گرافیک خاصی وجود دارد یا خیر؟ با ما همراه باشید تا جواب سوال خود را بیابید.

3- نرم‌افزار طراحی گرافیک Illustrator

اگر برای وب سایت خود می‌خواهید طرح‌هایی گرافیکی داشته باشید ما به شما نرم افزار طراحی گرافیک illustrator را معرفی می‌کنیم که محصول شرکت ادوبی (Adobe) است. با توجه به امکاناتی که این برنامه گرافیکی در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید از صفر تا 100 گرافیک وب سایت خود را با آن طراحی کنید. برای آشنایی با بهترین نرم افزارهای طراحی وب می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

یکی از دلایلی که ما illustrator را به شما معرفی می‌کنیم پشتیبانی از روشِ بُرداری برای تولید تصاویر گرافیکی است. درواقع تصاویر برداری و یا وکتور که با این نرم‌افزار تولید می‌شوند آنقدر با کیفیت هستند که حتی در زوم زیاد هم کیفیت خود را از دست نمی‌دهند و دلیل این اتفاق هم حضور محاسبات ریاضی پیچیده در پشت صحنه است. با این ویژگی‌هایی که گفتیم در می‌یابیم که حتما این نرم‌افزار برای طراحی لوگو، طرح‌های گرافیکی، آیکون‌هاف تصاویر و فایل‌های فلش نیز گزینه‌ای ایده‌آل است. پس اگر به‌عنوان یک گرافیست به دنبال کیفیت بالا در طراحی هستید حتما این نرم افزار طراحی گرافیک را تست کنید و مهم نیست که کاربر مک باشید و یا ویندوز. illustrator برای هر دو سیستم‌عامل قابل نصب است.

مزایای Illusterator
ابزارهای راحتی برای استفاده دارد.
رزولوشن نامحدود که طرح شفاف چاپی و یا بی نظیری را برای صفحه وب فراهم می‌آورد. البته نظر فنی نیز باید حرفه‌ای باشید.
معایب Illusterator
ممکن است یادگیری آن اندکی زمانبر باشد.
محدودیت در ویرایش طرح. بسیاری از افراد در این نرم‌افزار طراحی را انجام می‌دهند و در فتوشاپ آن را به پایان می‌رسانند.
عدم پشتیبانی از گرافیک پیکسلی

 

4- نرم‌افزار Inkscape

 

بله! نرم‌افزار دیگری که قرار است معرفی کنیم نرام افزار گرافیکی InkScape نام دارد. این نرم افزار طراحی گرافیک جایگزین بسیار مناسبی برای Adobe Illustrator جهت تولید تصاویر وکتور است و برای طراحانی که با فایل‌های SVG کار می‌کنند انتخابی مناسب خواهد بود. اما کاربران این نرم‌افزار باید توجه داشته باشند هر آنقدر که این نرم‌افزار در تولیدفایل‌های وکتور حرفه‌ای است توانایی تولید تصاویر Jpeg. را ندارد. اما با این حال هنوز هم چیزی از ارزش‌های آن کم نخواهد شد.
چراکه کاربران به راحتی می‌توانند از طریق کدهای این برنامه به طراحی بپردازند. همچنین رابط کاربری دوستانه و راحت، تجربه کار با آن را هم برای مبتدیان و هم برای حرفه‌ای‌ها دلپذیر می‌کند. همچنین بهره‌مندی از فیلترها و افکت‌های جذاب شاید گزینه دیگری برای انتخاب این نرم‌افزار جهت انجام کارهای گرافیکی باشد. از دیگر ویژگی‌های بارز این نرم‌افزار توانایی خواندن فایل‌های eps. است که این مورد برای طراحان و گرافیست‌ها بسیار قابل توجه خواهد بود. پس اگر قصد تولید فایل‌های گرافیکی وکتور را دارید و چندان نمی‌توانید با محیط کاربری نرم‌افزار Illustator ارتباط برقرار کنید، ما به شما این نرم‌افزار را به عنوان یکی از بهترین نرم افزار های طراحی پیشنهاد می‌کنیم.

پشتیبانی از سیستم‌های رنگ مختلف و رنگ‌آمیزی راحت
کاملاً رایگان و کد منبع باز
پشتیبانی از افکت‌ها و فیلترهای جذاب
معایب InkScape
خیلی کند عمل می‌کند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی