معرفی نرم افزار گرافیکی

معرفی نرم افزار های مفید در امور طراحی گرافیکی

معرفی نرم افزار گرافیکی

معرفی نرم افزار های مفید در امور طراحی گرافیکی

در این وبلاگ قصد دارم نمونه ای از نرم افزار های مفید و در امور گرافیکی و طراحی را معرفی کنم و در صورت امکان لینک دانلود آنها را برای شما قرار دهم

معرفی بهترین نرم افزارهای گرافیکی ( قسمت سوم )

چهارشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۳۹ ب.ظ

در دو قسمت قبل به معرفی چند نموه از بهترین نرم افزار اهای گرافیکی پرداخته ایم.امروز قصد داریم به معرفی بهترین نرم افزارهای گرافیکی حال حاضر در بازار طراحی گرافیک بپردازیم امیدوارم  این مطلب برای شما مفید واقع شود
امروزه با پیشرفت روزافزون دستگاه‌های هوشمند طراحی نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و علاوه بر روش‌های سنتی، در سایه یک نرم افزار گرافیکی می‌توانیم شاهد طرح‌های دیجیتال در دنیای کامپیوترها باشیم.

 

5- نرم‌افزار گرافیکی Corel Draw

 

نرم افزار گرافیکی Corel Draw برنامه دیگری است که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم. اگر شما گرافیست و یا طراح وبی هستید که مایلید تصاویر بی عیب و نقص و بدون هیچ محدودیتی تولید کنید، به شما نرم‌افزار Corel Draw را پیشنهاد می‌کنیم. درواقع Corel Draw نرم افزار دیگری در زمینه تولید تصاویر وکتور است که با دراختیار داشتن ویژگی‌های بی‌نظیر گرافیکی می‌تواند انتخاب مناسبی برای طراحی در زمینه طرح‌های صنعتی باشد. همچنین Corel Draw  امکاناتی دارد که هیچ نرم‌افزار ویرایشگری آن‌ها را ندارد و این نکته‌ای است که آن را از سایر نرم افزارهای طراحی متمایز خواهد کرد. ابزار Alignment guide یکی از ابزارهای ویژه این نرم افزار گرافیکی است که شما را در مورد محل قرارگیری عناصر طراحی یاری خواهد داد. از طرف دیگر این نرم افزار خیلی راحت با فایل‌های گرافیکی حجیم کار می‌کند و درواقع همین نکته یکی دیگر از موارد منحصربه‌فرد این نرم افزار گرافیکی به شمار می‌رود.
مزایای CorelDraw
تولید تصاویر با کیفیت بالا و پشتیبانی از طیف وسیعی از فایل‌های گرافیکی
رابط کاربری قوی و قابل سفارشی کردن
ابزارهای طراحی جدید و مناسب برای طراحان
یادگیری آسان
دارای مجوز و یا اشتراک دائمی است.
معایب CorelDraw
نسخه‌ای برای سیستم‌عامل مک ندارد.
یادگیری ابزارهای آن ممکن است اندکی برای مبتدیان سخت باشد.

 

6- نرم افزار گرافیک Adobe Indesign

 

وقتی صحبت از ادغام متن با تصاویر به میان می‌آید اولین ایده نرم‌افزار Word است. اما باید بگوییم که این نرم‌افزار یک پردازشگر کلمه است و برای طرح‌های چاپی صنعتی گزینه مناسبی نیست. نرم افزار گرافیکی Indesign در سایه برند Adobe این توانایی را دارد که بتواند محیطی مناسب برای طرح‌های مناسب کسب و کار ایجاد کند.
درواقع این نرم‌افزار انتخاب مناسبی برای افرادی است که قصد طراحی و صفحه آرایی مجله‌های آنلاین را دارند. علاوه بر این‌ها اگر برای کتاب، دفتر، بروشور و مانند این‌ها طراحی می‌کنید باید بگوییم که این نرم‌فزار گزینه‌ای مناسب در این زمینه‌ها است. با توجه به همه این مطالب بهترین ویژگی این نرم افزار انعطاف پذیری بالای آن است. شما در استفاده از این برنامه به راحتی می‌توانید بین لایه‌های مختلف جابه‌جا شوید و یا به راحتی می‌توانید نسبت به تغییر اندازه تصاویر اقدام کنید. همچنین در کنار همه این ویژگی‌های خوب می‌توانید تصاویر تولیدی خود را با برنامه های گرافیکی مخلف به اشتراک بگذارید.

مزایای Adobe Indesign
ترکیب متن و تصویر به راحتی صورت می‌پذیرد.
یادگیری آن برای مبتدیان آسان است.
ویژگی‌ها و ابزارهای بی‌نظیری برای طراحی دارد.
معایب Adobe Indesign
ابزارهای محدودی برای تولید اشکال گرافیکی دارد.
درواقع ابزار گرافیکی آن چندان قدرتمند نیستند.
تنظیماتی که برای تصاویر و ویرایش آن‌ها در اختیار کاربر قرار میدهد محدود است.
مسلما کاری که یک عکاس بر روی تصاوی انجام می‌دهد با کارهای یک گرافیست بسیار متفاوت است. از طرف دیگر یک کاربر غیرحرفه‌ای نیز ممکن است کارهای دیگری با یک نرم افزار گرافیکی انجام دهد. هرچند که ما در این نوشتار درباره انواع مختلفی از نرم افزار های گرافیکی صحبت کردیم و مزایا و معایب هرکدام را برشمردیم؛ اما ناگفته نماند که هرکدام از این نرم‌افزارها ممکن است برای دسته‌ای از افراد مناسب‌تر و آسان‌تر باشد و بهتر نیازهای آن‌ها را تأمین کنند. پس می‌توانیم بگوییم که نرم افزارهای گرافیکی بیان شده در بالا بارها امتحان خود را توسط طراحان پس داده‌اند و توانسته‌اند در رسیدن به اهداف اولیه خود موفق باشند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی