معرفی نرم افزار گرافیکی

معرفی نرم افزار های مفید در امور طراحی گرافیکی

معرفی نرم افزار گرافیکی

معرفی نرم افزار های مفید در امور طراحی گرافیکی

در این وبلاگ قصد دارم نمونه ای از نرم افزار های مفید و در امور گرافیکی و طراحی را معرفی کنم و در صورت امکان لینک دانلود آنها را برای شما قرار دهم

معرفی نرم افزار Inkscape اینک‌اسکیپ

دوشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳ ب.ظ

Introducing Inkscape Software



نرم افزار گرافیکی Inkscape و یا همان اینک‌اسکیپ تنها نرم افزار حرفه ای هست که تازه پای در جمع دیگر نرم افزار های رایگان گذاشته است. این نرم افزار در سال 2003 توسط تیم Ted Gould که یکی از تیم های موثر در ساخت است منتشر شد و در حال توسعه هست.






همانطور که عکس مربوط به نرم افزار اینک‌اِسکِیپ را در بالا میبینید این نرم افزار بسیار شبیه نرم افزار های  CorelDraw و Freehand هست که اگر شما در قبل با این 2 نرم افزار کار کرده اید میتوان گفت کار کردن با این ابزار هم برای شما بسیار آسان خواهد بود.


در این نرم افزار اشکال آماده ای وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید به طور مثال انواع خط ها ، پوسته های رنگی و شکلهای هندسی. این نرم افزار از فایل های PNG , SVF , BMP و XML پشتیبانی میکند و میتوانید به صورت مستقیم آنها را ویرایش و ذخیره کنید.


یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار محدود بودن ویرایش است به طور مثال اگر شما 10 تصویر روی هم کشیده اید این تصاویر به صورت صفحه های روی هم به صورت جداگانه روی هم قرار میگیرند چیزی شبیه به فتوشاپ میتوانید به تصویر 1 یا 2 مراجعه کنید و آن را از اول دستکاری کنید و نتیجه را مشاهده کنید ، همچنین اشکال هندسی و یا ترسیماتی که خودتان در این نرم افزار رسم کرده اید هیچ محدودیتی در بزرگ نمایی ندارد و میتوانید تا هزاران برابر آن ها را بزرگ نمایی یا همان Zoom کنید.



در نوار ابزار اصلی شما این گزینه ها موجود هست: مداد ، خط های مارپیچی ، مستطیل ، چند ضلعی ها و متن و فونت ها که میتوانید آنها را در سمت چپ نرم افزار مشاهده کنید.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این نرم افزار امکان ویرایش فایل های PDF یا همان پی دی اف هست ،که به صورتی که کافی است شما این فایل را از گزینه File وارد نرم افزار کنید تا بتوانید تمامی قسمت های PDF از جمله متن ها و تصاویر را ویرایش کنید.

امکانات زیادی در این نرم افزار وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از آنها هم میپردازیم ولی اگر شما بخواهید برای هر یک از این امکانات یک نرم افزار تجاری تهیه کنید باید هزینه زیادی را پرداخت کنید.


ویژگی های مثبت این نرم افزار


– متن باز بودن و کاملا رایگان بودن برای برنامه نویسی و اصلاح 


– پشتیبانی از PNG, JPEG BMP و Gif


– امکان ویرایش و ذخیره تمامی فایل های PDF


– سبک و به نسبت کم حجم بودن نرم افزار نبست به نرم افزار های مشابه 


– پشتیبانی از سیستم عامل های ویندوز ، لینوکس و مکینتاش


– سازگار با ویندوز های XP ، ویستا و سون که نسخه قدیمی ویندوز محسوب میشوند


– امکان ادیت فایل های فتوشاپ PS/EPS


– قابلیت ذخیره سازی فایل های  LaTeX, DXF


به طور کلی اگر نمیخواهید نرم افزار های سنگین همچون فتوشاب یا فری هند Freehand را  استفاده کنید اینک‌اسکیپ بهترین جایگزین است چه را که برنامه نویسان روز به روز در حال توسعه آن هستند و مهمتر از همه اینکه این  نرم افزار رایگان است.

همچنین اگر شما از برنامه نویسی اطلاعاتی داشته باشید میتوانید به توسعه آن برای کار خود و نیازهایتان کمک کنید و از متن های باز آن که به صورت رایگان برای عموم در دسترس هست استفاده کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی